Поліуретан. Часто задавані питання.
- Що в тюнінгу підвіски користується попитом?
- Є запчастин з ПУ, або які переваги поліуретанових шарнірів, в порівнянні з гумовими?
- Чи може ПУ в процесі експлуатації відірватися від металевої арматури?
- Назвіть основні фактори, що ведуть до не довговічності виробів із застосуванням гуми?
- Я хочу встановити ПОЛІУРЕТАНОВІ деталі на свою машину, які додаткові переваги я отримаю?
- Що ви порекомендуєте нашим автолюбителям?
- Як збільшити кліренс?
Що в тюнінгу підвіски користується попитом?
Один з напрямків тюнінгу підвіски - модернізація серійних вузлів, заміна гумових сайлентблоков і втулок на поліуретан. Улюблені об'єкти для такого тюнінгу, це шасі джипів і спортивних машин, де потрібна еластичність і довговічність. За кордоном до цього списку можна додати «будівництво» драгстеров, хот род, ATV, тюнінг підвіски болідів «Формули 1»!
Таким чином, виготовлені нашою компанією нові і відновлені сайлентблоки і втулки з поліуретану вирішують задачу саме тюнінгу підвіски. Тюнінг, від англійського Tuning, настройка (інші терміни, стосовно автомобілів - доробка, поліпшення, удосконалення заводської конструкції).
Є запчастин з ПУ, або які переваги поліуретанових шарнірів, в порівнянні з гумовими?
Все залежить від мети: якщо регулярний ремонт підвіски приносить Вам задоволення - поліуретан ні до чого. Триразовий запас міцності і порівняльне відсутність втомних властивостей є хорошими передумовами, щоб шарніри ПК "Полімер" прожили довше самого автомобіля. Поліуретан практично немає залишкової деформації, не "тече» при великих навантаженнях, це позитивно впливає на керованість автомобіля.
Середній термін служби гумових шарнірів високої якості становить при інтенсивній експлуатації 3-6 місяців, втомні властивості матеріалу ПУ не потребує постійного обслуговування підвіски в 2-3 рази краще. Зусилля розриву вироби з ПУ можна порівняти із зусиллям деформації важелів підвіски.
Найважливішим параметром ПУ шарнірів є межа міцності. Після одноразового перевищення межі міцності в шарнірах (ПУ - близько 350 кг / кв.см., Кращі гумові зразки - 110 кг / кв.см.) Виникають внутрішні розриви, елемент підвіски швидко руйнується. Чим нижче зусилля розриву - тим вище ймовірність руйнування.
Статистика навантажень на передню підвіску показала справедливість «Нормального Закону Розподілу»: збільшуючи міцність в 2 рази - ми зменшуємо ймовірність розриву в 8-10 раз.
ПУ не проявляє втомних властивостей, в 3 рази міцніше, хоча коштує не набагато дорожче гумових аналогів. Первинні вкладення виправдовують себе вже до другого року експлуатації. Крім того, існує величезний бонус у вигляді поліпшення керованості автомобіля і абсолютної бензомаслостійкість підвіски, економії грошей.
Чи може ПУ в процесі експлуатації відірватися від металевої арматури?
Малоймовірно, ПУ НЕ запресований всередині арматури, він там полімеризовані і як би «приварений», або «вклеєна» через шар адгезиву. Міцність зв'язку поліуретану з металом на стандартних зразках не менше 29 кгс / кв.см, тому докладання зусиль до внутрішньої арматури викликає розрив в масиві П / У а не відрив від поверхні. Зусилля розриву для сайлентблока 2101 перевищує 2т і викликає деформацію металевої арматури.
Назвіть основні фактори, що ведуть до не довговічності виробів із застосуванням гуми?
Одним з основних чинників знижують довговічність, і призводять до виходу з ладу деталей і вузлів, це впливу корозійно-активних середовищ і абразивного зносу.
Найменування фізико-механічного показника |
Резина |
Дуотан |
Твердість по Шору, шкала А |
60-65 |
69-70 |
Модуль пружності при 100% |
12 МПа |
29 МПа |
Модуль пружності при 300% |
Не витримує |
67 МПа |
Межа міцності при розриві, в кг/см2 |
115 кг/см2 |
312 кг/см2 |
Подовження при розриві (%) |
300% |
523% |
Опір розриву, метод C, Н / мм |
20 кг/см2 |
58 кг/см2 |
Зміна маси при впливі агресивного середовища СЖР-7 |
+ 35% |
+ 5,98% |
Температурна межа крихкості |
50C -30С |
+120С -70C |
Коефіцієнт морозостійкості по еластичному відновленню після стиску, при -50C |
0,2 |
0,45 |
Ударна в’язкість (%) |
Немає даних |
42 |
Абразивна стійкість, Шабер Н.22 Ваговий знос в мгр за 1000 циклів при навантаженні 1 к |
Немає даних |
11 |
Втомні властивості гуми проявляються в зниженні еластичності, міцності, поверхня «втомленого» вироби покрита тріщинами. «Втомлені» елементи підвіски відразу відчуваються в непевному управлінні, жорсткому проходженні нерівностей, вся машина відразу здається «старої». Непрямою оцінкою «втомних» властивостей матеріалу може бути кількість скручувань шарніра на заданий кут до руйнування. У нас немає точних даних про реальну довговічності шарнірів з ПУ (випробовувалися нижні сайлентблоки ВАЗ 2101-07), але, проведені випробування показали: 2 млн скручувань недостатньо для їх руйнування, гумові зразки витримують до 500 тис.
Аналогічно впливає на термін служби максимальне подовження: розтягування еластичного елемента на величину більш допустимої - призводить до внутрішніх розривів матеріалу (для використовуваного ПУ 500%, кращі гумові зразки - до 300%).
За даними фірми Engineered Plastic Solution, Inc застосування в якості матеріалу покриттів поліуретанів дозволяє збільшити максимальне навантаження на виріб до 4-х разів, і стійкість до впливу абразивного зносу до 10 разів у порівнянні з гумою. Поліуретани є одним з найбільш стійких до абразивного зносу матеріалів, так втрата маси ПУ пластини при абразивному зносі (окис алюмінію, кут 60) становить 0,05% від ваги за 60 хв, в той час як для загартованої сталі більше 0,5% за 13 хв.
Я хочу встановити ПОЛІУРЕТАНОВІ деталі на свою машину, які додаткові переваги я отримаю?
Надійний контроль над керованістю і збереження геометрії підвіски, в тому числі при екстремальних умовах водіння і експлуатації - ось ті переваги, яких Вам можливо не вистачало.
Шини зберігають максимальне пляма контакту при різкому розгоні, гальмуванні і в поворотах. Ви краще відчуваєте автомобіль і його можливості. Поліуретанові деталі стабілізують поведінку автомобіля на дорозі, зводячи небажані деформації в підвісці до мінімуму, але не на шкоду комфорту. Це означає, що підвіска завжди працює в передбаченому конструкторами режимі. Керування автомобілем ставати трохи «суворіше», ближче до спортивного стилю.
Поглинання ударів, усунення вібрації, і не тільки ці проблеми знімають, правильно встановлені і підібрані поліуретанові деталі, тобто вони, працюють ефективніше, порівняно з гумовими деталями.
Рішення проблеми прискореного зносу, старіння оригінальних гумових деталей. Є така думка, що конструктори серійних легкових автомобілів враховують режим «нормальної експлуатації» тільки на дорогах з нормальним покриттям.
Що ви порекомендуєте нашим автолюбителям?
Висока надійність поліуретану в порівнянні з гумою, обумовлена високою стійкістю проти абразивного зношування, еластичністю, стійкістю до більшості органічних розчинників (моторні та трансмісійні масла, бензин, дизельне паливо, гас, спирт), до озону і ультрафіолетових променів, морській воді, стійкістю до високих температур до + 120 ° С, морозостійкість до -70 ° С. Дуже високий коефіцієнт еластичного відновлення, робить вузли в агрегатах з використанням цього матеріалу практично «вічною», значно підвищуючи термін служби.
Практична і своєчасна модернізація підвищує експлуатаційні можливості автомобіля, це дуже актуально для нашої країни, з нашими дорогами.
Як збільшити кліренс?
Вкладиші опор стійок амортизаторів, проставки під пружини, застосовують для збільшення кліренсу (дорожнього просвіту) автомобіля.
Переваги поліуретанових проставок:
- Збільшують кліренс автомобіля, що дуже важливо для комфортного руху по Українським дорогам.
- Завдяки своїй поліуретанової природі гасять вібрацію.
- Не провокують корозійні процеси при взаємодії з агресивними середовищами (піщано-сольова суміш) на дорогах.